Home  /  Aktuelt  /  Current Page

Storstrømsbroen. Foto : News Oresund. Licens : Creative Commons by 2.0

Poul Gerhard Kristiansen, Retsforbundets politiske ordfører

Efter nedenstående stærke og saglige indlæg af civilingeniør Knud Erik Andersen i Ingeniøren om den danske beslutningsproces burde de besluttende politikere for en gangs skyld stoppe op og tænke sig om. Der er reelt intet behov for Femern-projektet.

Som det citeres, så lovede tidligere konservative trafikminister Flemming Hansen, at Femern-projektet ikke ville koste skatteyderne en krone. Her vises overbevisende, at det for længst er en stor løgn, som så mange andre politikerløfter i forbindelse med store projektet – ikke mindst trafikprojekter.

Prognoserne passer ikke og Danmark har fået os manøvreret hen, hvor vi sidder med alle udgifterne mens andre får fordelene. Og arbejdspladser er jo som at tisse i bukserne. Det varmer i øjeblikket, men er meget koldt bagefter. Og hvad med de arbejdspladser, som tabes med færgenedlæggelserne. Det giver jo ikke mange arbejdspladser, at bilerne bare blæser igennem.

Men det er blevet til et prestigeprojekt – et nyt prestigeprojekt uden sammenhæng. Men EU har jo også bidraget med at presse på for at Danmark skal gennemføre projektet. – Og danske EU-politikere bøjer sig jo bare i støvet.

Vi sidder tilbage med regningen – økonomisk og miljømæssigt – for et prestigeprojekt uden sammenhæng. En ægte rådden banan.

Der mangler ansvarlighed hos politikerne på Christiansborg. Politikere som har integritet, vil sige EU imod og som tør sige, når et projekt ikke har noget tøj på. Retsforbundet mangler.

Reference : Ingeniøren – Femern-kritiker: »Folk, der åbner munden, kan ikke finde arbejde i Danmark bagefter«

Post Tags: