Folkemødet 2015 – Retsforbundets program

Home  /  Arrangementer  /  Current Page

Folkemødet - Cirkuspladsen

Folkemødet. Udsigt over Cirkuspladsen ved Folkemødet på Bornholm.

Folkemødet 2015 – Retsforbundets program

Igen i år er Retsforbundet – Danmarks Bæredygtige Parti repræsenteret på Folkemødet. Vi har, ligesom sidste år, fået en central plads på Cirkuspladsen, hvor vi vil få selskab af hhv. Radikale Venstre og Dansk Folkeparti på hver sin side af teltet. En samlet oversigt over Allinge by kan findes ude til højre under menuen ‘Find rundt’ på denne side.

Folkemødet på Bornholm, der i år finder sted fra den 11. til den 14. juni, byder som altid på et væld af aktiviteter, arrangementer og festligheder.

Retsforbundet har i år forskellige events på programmet. Både i vores telt og i samarbejde med andre deltager ved Folkemødet. Her bliver emner som jordrente, bankreform og om hvorvidt EU er demokratisk. Derudover vil flere af Retsforbundets ansigter være at finde til debatarrangementer arrangeret af andre organisationer og institutioner og vi vil ligeledes forsøge at udnytte hver en mulighed for at få samlet nogle vælgererklæringer ind.

Du kan se en liste og beskrivelse af Retsforbundets aktiviteter på Folkemødet 2015 herunder.

Egne events, som afholdes i boden centralt på Cirkuspladsen (Bod C19)

Konkurrence – Hvad er jorden værd?
Torsdag den 11. juni 15:00 – 17:00

Kom ned i Retsforbundets telt og deltag i vores konkurrencen. Fokus er på jordens værdi. Hvad er værdien og hvad skyldes denne værdi? Hør samtidig om Retsforbundets bud på hvordan vi undgår boligbobler.

Retsforbundets bud på en bankreform
Fredag den 12. juni, kl. 11:30 – 13:00

I efterspillet af finanskrisen viste det sig, at bankerne havde en eller flere fingre med i spillet og bankvæsenet trænger til at blive refomeret. Kom og hør Retsforbundets bud på en bankreform. Oplæsholder: Vagn Kristensen, Retsforbundet. Derudover vil JAK Danmarks nye formand, Lone Malm, også deltage og fortælle om JAKs bud på en mere retfærdig økonomi.

Konkurrence – Hvad er jorden værd? Afslutning
Søndag den 14. juni, kl. 12:30 – 14:00

Afslutningen af konkurrencen om hvad jorden er værd. Kom ned i Retsforbundets telt og se om det er dig, der har vundet.

Mød Retsforbundet – Danmarks Bæredygtige Parti
Alle dage, kl. 10.00 – 11.00.

Kom ned i Retsforbundets telt og få en snak med om hvad der betyder noget for dig rent politisk. Om du kender os i forvejen eller ej, så er der mulighed for at lære nærmere om hvorfor der er brug for Retsforbundet.

Derudover er Retsforbundet repræsenteret ved følgende events, som andre arrangerer

Trues demokratiet af EU?
Lørdag den 13. juni kl. 11.30-12.30 i Folkebevægelsen mod EUs telt på Cirkuspladsen (bod C24)

Over 90 % af EU’s love behandles aldrig af Folketinget. EU-kommissionen har monopol på at stille lovforslag og Danmark har ingen vetoret. Kom til debatmøde om EU og demokratiet. Oplægsholder: Poul Gerhard Kristiansen, landssekretær for Folkebevægelsen mod EU og politisk ordfører for Retsforbundet. Eventen afholdes i samarbejde med Folkebevægelsen mod EU.

Kampen imod skjulte privilegier og monopoler i vort samfund
Lørdag den 13. juni kl. 15.00 – 16.30 i BIENs/Basisindkomsts telt på Kæmpestranden (bod J27)

Bankerne, jordejerne og de privilegerede lønmodtagere får en monopol gevinst, som strider imod demokratiet. Rasmus Hougaard Nielsen, Gode Penge, Morten Blaabjerg, Retsforbundet og Erik Christensen, BIEN Danmark diskuterer et forslag til en kombineret penge-, fuld grundskylds- og basisindkomstreform.

Udover vores events afholder Folkebevægelsen mod EU sammen med Europabevægelsen en fodboldkamp under overskriften ”Kampen om Europa”. Det er lørdag den 13. juni kl. 13.30 på Allinge Stadion bag Nordlandshallen. Fra Retsforbundet deltager Jimmy Due og Poul Gerhard Kristiansen sammen med blandt andre MEP Rina Ronja Kari fra Folkebevægelsen mod EU, mens Europabevægelsen i år har forstærket sig med udenrigsminister Martin Lidegaard for at tage revanche for de sidste års store nederlag.

Program for hovedscenen

Folkemødet 2015. Program for hovedscenen.

Skriv under for Retsforbundet

Vælgererklæring - Retsforbundet

Vælgererklæring. Hvis du hellere vil underskrive vælgererklæringen med en touchskærm end med mus kan du bruge koden her til smartphone eller tablet.

Post Tags: ,

1. Signe Sveistrup siger:

Kære flittige retstatsfolk samlet på Bornholm.

I ønskes et rigtig godt møde, jeg håber, I får mange besøg og samtaler med folk derovre.

Mange hilsner og tanker
    Signe Sveistrup