Anders Fogh sejlede direkte mod bolig- og finanskrisen

Anders Fogh sejlede direkte mod bolig- og finanskrisen. Foto : Thierry Ehrmann. Licens : Creative Commons BY 2.0

Af Poul Gerhard Kristiansen, Retsforbundets politisker ordfører

Anders Fogh sejlede direkte mod bolig- og finanskrisen

Resultatet blev en rygende social ulighed. Ja, nedenstående artikel har fuldstændig ret. Der er rigtig meget at komme efter.

– også ud over den næsten kriminelt asocialt skæve økonomiske politik og skattepolitik, som blev ført i Anders Foghs statsministerperiode. Lad mig blot nævne en krigsdeltagelse på en løgn og uden FN-mandat.

Anders Foghs frifindelse af sig selv er hverken troværdig eller korrekt.

Reelt ledede han en regering, som førte en næsten kriminel økonomisk politik til gavn for vennerne på flæsket. Vi boligejere indkasserede, mens de unge, lejerne og almindelige skatteydere betalte.

Indledningsvis smadrede man et velfungerende, decentralt vurderingssystem. Herefter gennemførte man tillokkende låneformer, som fik jord-og ejerboligpriser til at eksplodere sammen med et såkaldt skattestop på ejendomsværdiskatten. Et skattestop, hvis eftervirkninger, vi slås med.

Hele dette kompleks gav i den grad luft til de fritvoksende boligbobler, der blev forstørret af bankernes grådighed. Resultatet blev en gigantisk eksplosion, hvor friværdifesterne blev til gevaldige tømmermænd for samfundet som helhed med ledighed og menneskelige omkostninger.

Den økonomiske og sociale ulighed røg i vejret og fortsætter med at blive øget under den nuværende regering gennem en social uretfærdig fordelingspolitik.

Jo, der blev mildest talt begået fejl og vi har siden haft en regering, som ikke turde røre området med en ildtang og en regering nu, som tværtimod fortsætter med en politik, som fører os direkte ind i den næste bolig-og finanskrise.

Det haster mere og mere med en ny økonomisk politik og skattepolitik, som kan stoppe kapløbet mod afgrunden. En politk, som Retsforbundet står for.

Vi trænger til en helt anden moral blandt vore politikere – og frem for politikere, som vil en helt anden politisk kurs.

Reference : http://www.b.dk/nationalt/jo-anders-fogh.-der-er-faktisk-en-del-at-komme-efter

One thought on “Anders Fogh sejlede direkte mod bolig- og finanskrisen

1. i 2005 siger AFR at “olien er flødeskummet på dansk økonomi”

Som der ironisk nok var det år. danmarks olieproduktion toppede. ( helt precist skete det december 2004) og danmarks olie produktion har været i decline siden da. ja vi taber ca 5-8% af vores olie produktion om året. og produktionen er idag, godt 40% lavere end den var i 2005.

Hvorfor denne fokus på olien ?

jo olien udgør ikke kun flødeskummet på dansk økonomi i flere år har det været lokomotivet, der har, udgjort hoved delen af vores. betalings balance overskud.

AFR regerings periode kan beskrives nogenlunde således man brugte olien til at booste dansk økonomi som der nu omdannede olie overskud til. friværdi omsat til samtale køkkener og 4 hjulstrækkere.

hvor flødeskummet olien, fik dansk økonomi til at ligne sportslagkage fra det gode konditori la glace. ( ikke at der er noget galt med denne fine kage bestemt ikke. UDEMÆRKET kage) men indholdet er som bekendt hovedsageligt flødeskum. og dansk økonomi har i årevis været langt mere afhængelig af olien end vores politikere vil erkende.

Nu er olieprisen lav. meget lav. danmark producere. forholdsvis meget mindre olie end før. og dansk økonomi har sorte skyer skabt af den bobbel som olien har givet på dansk økonomi,

men pyt. vi lader som om at det ikke er et problem og snakker lidt om hadprædikanter indtil at økonomien brænder sammen igen igen.

Mon ikke en lille sportslagkage fra la glace kunne sætte lidt gang i noget “vækst” jeg er definitivt blevet større efter jeg har spist en.

Comments are closed.