Vandværk. Ophørsudsalg af forsyningsvirksomhed.

Ophørsudsalg af forsyningsvirksomhed

Vandværk. Ophørsudsalg af forsyningsvirksomhed

Af Poul Gerhard Kristiansen, Retsforbundets politiske ordfører

Det virker mest som et ophørsudsalg, som den nuværende regering, hånd i hånd med andre blå partier, har gang i, når man nu har gang i et udsalg af forsyningsvirksomhederne for vand og varme. Det handler åbenbart blot og bart om at få penge i kassen for at give LA deres topskattelettelser til de højeste indtægter. Det er vigtigere end at have samfundsmæssig kontrol over så vigtige områder som forsyningssikkerhed af vand og varme. Ikke mindst i forhold til rent vand, som en begrænset ressource, er det vigtigt ikke at sætte de samfundsmæssige hensyn over styr og overlade det til kapitalinteresser at lege med.

S og SF er angiveligt også stødt på manchetterne over det. Det vil da være fint, hvis ikke mindst Socialdemokraterne efter det skandaløse DONG-salg, har ændret holdning til salg af den slags virksomheder.

Under alle omstændigheder lader det desværre til, at det er kommet på mode hos skiftende regeringer at sælge det ”man ikke kan sælge”. Samfundsmæssigt er det kortsigtet og uklogt ovenikøbet med en stærk tvivlsom økonomisk gevinst også på kort sigt. Stop det ophørsudsalg.

Underskriv en vælgererklæring her

Reference : http://www.dr.dk/nyheder/politik/minister-er-aaben-privatisering-af-vand-og-varme

One thought on “Ophørsudsalg af forsyningsvirksomhed

Comments are closed.