Komiske Ali og benægteren Anders Fogh

Selv med en diger rapport fra uafhængige forskere, som konstaterer, at den danske krigsdeltagelse i Irak hvilede på et fordrejet grundlag, vedbliver Anders Fogh at benægte – som komiske Ali blev ved at benægte at krigen var tabt for styret.
Men der er intet komisk ved Anders Foghs benægtelse. Allerede dengang blev det påpeget bl.a. af FNs våbeninspektør, at der intet bevis var for masseødelæggelsesvåben – den “almindelige antagelse” blev jo fremelsket af politikere, som ville have den ulovlige krig – som Anders Fogh; allerede dengang blev det folkeretlige grundlag for at starte krigen kritiseret bla var der intet FN-mandat og Irak-krigen blev jo starten på en dominoeffekt som stadig holder Danmark i udsigtsløs krig og som har bragt kaos til hele området med enorme flygtningeproblemer til følge. – En kort krig skulle det være. Tja – kun i forhold til evigheden. Ingen var hjemme til jul…..

Løsningen går dengang som nu over internationale reformer – demokratiske reformer og reformer for en øget retfærdig fordeling via et styrket FN – ikke via en en EU-supermagt eller en underkastelse under et pres fra USA.
Irak-krigen har ikke kortet vejen mod fred og retfærdighed -tværtimod.

/Poul Gerhard Kristiansen, Retsforbundets politiskeordfører

Støtter du det mål, så begynd med at melde dig ind i Retsforbundet.